Jak správně dělat kliky

Posilovat se dá velice efektivně i s hmotností vlastního těla. Dáváte přednost cvikům bez strojů a bez činek, anebo chodíte i do posilovny, ale hledáte způsob, jak do svého tréninku přinést nový impuls?

Jak cvičit prsní svaly s hmotností svého těla?

Cvikům bez činek k posílení svalstva hrudníku se říká kliky – pod tímto pojmem si obvykle představíme cvičence v horizontální poloze, který má tělo zpevněné do přímky a pomocí pohybu paží se zvedá nahoru a dolů. Kliky však lze provádět rozličnými způsoby. Pokud hledáte cviky na prsní svaly jen s hmotností vlastního těla, vyzkoušejte tyto:

Klasické kliky

V horizontální poloze těla se země dotýkáte pouze špičkami chodidel a dlaněmi, případně sevřenými pěstmi. Zpevněním celého těla – zad, břicha, hýždí i nohou – se Vaše tělo promění v dokonale rovnou přímku. Poté už stačí pomocí paží zvedat trup nahoru a dolu.

Kliky s madly

Na trhu se sportovními pomůckami jsou k mání různé typy madel pro dělání kliků. Někomu více vyhovují klasické kliky, jiný má raději madla, díky nimž se neprohýbají zápěstí, případně umožňují otáčet zápěstími okolo své osy, takže pohyb pak více připomíná posilování s jednoručkami.

Kliky na židlích a s uvolněným trupem

Klasické kliky se provádějí se zpevněným tělem. Klikovat je však možné i s povoleným trupem – při tomto cvičení mnozí zaznamenávají ještě účinnější procvičení a výraznější napumpování prsních svalů. Aby bylo možné dělat kliky s povolenými zády, potřebujete tři židle, díky čemuž bude možné provést plný rozsah pohybu, který je nesmírně důležitý – na jednu židli si dáte nohy a na další dvě své dlaně. Nyní už postupujte stejně, jako při klasických klicích, akorát cvičíte s povoleným (nezpevněným) trupem, takže trup zaujímá spíše vertikální polohu.

Kliky na bradlech

Cvičit kliky ve vertikální poloze lze také na bradlech. Zde je cvičení ještě těžší, neboť nohy jsou ve vzduchu a musíte proto zvedat vyšší zátěž. Při tomto cvičení se posilují také tricepsy.

Kliky vzhůru nohama

Pokročilí a náležitě zdatní cvičenci mohou cvičit kliky vzhůru nohama s oporou nohou o zeď, případně bez opory. Tyto kliky jsou nejobtížnější a výrazně procvičují také svaly ramen.

Poloha rukou při klicích

Svůj účel má také poloha rukou při dělání kliků. Při širokém rozložení dlaní se zátěž přesouvá na svalstvo ramen. Pokud dáte dlaně těsně k sobě, posilujete tricepsy. Když se chcete zaměřit především na prsní svaly, mějte dlaně přibližně v šíři ramen nebo o něco málo více.



«« Jak správně dělat kliky Procvičovat jen hrudník nestačí »»

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id20155 (magazin-sport.cz#71)