Jak správně posilovat

Když se rozhodnete začít posilovat, je nutné brát ohled na cviky, které provádíte, ale i další okolnosti. U posilování je navíc velice nezbytné si uvědomovat vlastní tělo a svaly zbytečně nepřetěžovat.

Doba přeje štíhlým a vysportovaným lidem. Proto se řada osob zapisuje do hubnoucích programů anebo na vlastní pěst začínají s posilováním těla. Jak jinak se také dostat do formy, než vytrvalostním cvičením a přímým posilováním svalů. Vypracované tělo sportem je také mnohem více odolné proti vzniku nemocí a snadněji se vypořádává se stresem. Zkrátka a dobře – cvičte a posilujte, ale pozor na správné provedení.

Chyby začátečníků

Obvykle, když se někdo jednou rozhodne posilovat, začne tak nějak zhurta. Posilování je ten druh sportu, kde je nutné si uvědomovat spíše přímé protažení svalů, než co nejrychleji provést daný cvik. Mnoho začátečníků má také pocit, že musí první den zvládnout všechny možné i nemožné sady cviků a vyzkoušet veškeré posilovací stroje. Jenže to je velký omyl a také markantní chyba.

Bolestivé svalstvo

Na druhý den Vás postihnou neskutečné bolesti svalů a na další pokusy o posilování rychle zapomenete. Takže si také, tak nějak, vytvoříte ke sportu menší odpor, což povede jedině k povalování se a kynutí. A to je špatně.

Nebuďte hrr

Nejlepším způsobem, jak začít správně posilovat, je vše se naučit správně. A to v žádném případě neuděláte, pokud se do posilování budete hrnout po hlavě. Je nutno si uvědomit svoje vlastní tělo, jak funguje a jeho svaly. Pokud chci posílit konkrétní svalstvo, je nutné se na něj zaměřit.

Vlastní trenér

Aby vše šlo tak, jak má, je nejlepší volbou si objednat osobního trenéra. Sice se jedná o záležitost ne zrovna levnou, ale maximálně účinnou. Ten Vám sestaví kompletní cvičební plán, spolu s jídelníčkem a také bude dohlížet na správné provedení všech předepsaných cviků. Tímto způsobem se naučíte vše dělat dobře i kvalitně a zbavíte se známých nešvarů.

Jídelníček a harmonogram

Nejen provedení jednotlivých cviků je důležité. Pro růst svalů je nutné snížit příjem sacharidů, tedy cukrů a naopak zvýšit příjem bílkovin a proteinů. Což je maso, zelenina a podobné potraviny. Nezbytné je i dodržování pitného režimu a také nezapomínat na iontové nápoje během cvičení, stejně jako vypít kávu těsně před cvičením.

Spánek

Pro růst svalů je také důležitý pravidelný režim sportovce. Což znamená jít každý den ve stejnou dobu spát a taktéž i vstávat, dělat vždy ty stejné činnosti ve stejnou dobu a zvyknout si na pravidelný a vydatný spánek, zbytečně neponocovat apod.

Plán cvičení

Všechny aktivity, které provádíte, si zapisujte, stejně jako přijatou stravu, výdej, pitný režim apod. Pro výsledný efekt je nutné pravidelně hlídat všechny hodnoty, stejně jako osobní váhu a spolu s tím postupně zvyšovat dobu fyzického cvičení a měnit sestavy. Jedině tak dosáhnete kýženého výsledku – pravidelným a ustavičným cvičením.



Diskuze, zkušenosti a recenze »»

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id20152 (magazin-sport.cz#51)