Posilování prsních svalů

Pevná prsa, jak u mužů, tak u žen jsou žádoucí a hezká. Proto by mělo být v zájmu každého jedince prsní svalstvo řádně procvičovat. Jinak ochabne a bude s působící gravitací beztvaré.

Pokud je pánská hruď svalnatě vyrýsovaná, je jakýmsi lapákem na ženy, protože podvědomě vzbuzuje pocit bezpečí. Navíc muži nechtějí mít povolené svalstvo na hrudi, které v přítomnosti nějakého toho tuku navíc vypadá jako klasická prsa, což není známka mužství a mužům to může dělat pořádné vrásky.

Všichni posilují prsní svalstvo – muži i ženy

Na druhou stranu i ženy by měly pravidelně posilovat svalstvo na prsou, pokud nechtějí mít prsa povislá a neforemná. Aby tak hruď byla pohledná a na první i druhý pohled líbivá pro oko, a majitel s ní byl spokojený, je nezbytné provádět pravidelné posilovací cviky.

Cviky pro všechny

Na prsní svalstvo jsou v úvodu nejlepší klasické kliky. Ať ženské, pro ženy, nebo klasické pro muže, vždy dostává nejvíce zabrat prsní svalstvo. Aby intenzita a zápřah na prsní svalstvo byl umocněn, je vhodné nohy podepřít do výšky, ideálně na gymnastický míč, případě křeslo aj. Kliky je nutno opakovat v pravidelných intervalech.

Činky na prsní svalstvo

Až vás kliky omrzí a budou fádní, mnohdy až příliš jednoduché, vezměte do rukou činky. Klasické rozpažování s jednoručními činkami zpevní svalstvo na prsou. Provádějte různé cviky, které jsou vám sympatické. Nejlepší je však zdvihat činky s paží nataženou před sebou. Tak dostanou prsní svaly zabrat a porostou, zpevní se.

Pullover

Zvláštní cvikem pro posílení prsních svalů a to zejména mužů, je tak zvaný pullover, kdy si přičapnete, zády k pevně připevněné lavici, o kterou se opřete a do rukou uchopíte jednu větší a těžkou činku. Činku pak v podřepu a se zapřením o lavici, zvedáte za hlavu a zpět. Mnoho lidí si myslí, že se jedná o cvik na paže, ale i když i svalstvo na horních končetinách dostává zabrat, tím hlavním těžištěm jsou právě prsní svaly.

Plavání

Když už vás přestane posilovna nudit a chcete změnu, je ideální na prsní svalstvo plavání, zejména styl přímo po prsou pojmenovaný – prsa. Při plavání je důležité, aby tahy byly pravidelné, ve stejném rytmu a čím déle v kuse plavec plave, tím je pak lepší výsledek. Přitom se snažte nohami hýbat minimálně, jen tak letmo, hlavní sílu soustřeďujte do paží, respektive prsou. To budou pevná a obdivuhodná prsa.

Zvolte cvik, který vám vyhovuje

Když posilujete svalstvo, je nutné uvědomit si, že cviky musí být řádné, a musíte si jednotlivé svaly uvědomovat. Pokud naopak budete provádět cviky rychle a hbitě, čarovný výsledek z toho neočekávejte. Růst svalové hmoty podpořte vhodnou stravou, hodně bílkovin a živočišné stravy je potřeba.



Diskuze, zkušenosti a recenze »»

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id20162 (magazin-sport.cz#82)