Sportovní koučink

Sportovní koučink je v poslední době čím dál žádanější, protože napomůže vyšším výkonům a tak lepším výsledkům. Hodí se i pro trenéry, které se naučí, jak ze svých svěřenců dostat to nejlepší.

Sportovci mají složitý úkol – je na nich kladen velký nápor, musí podávat nejlepší výkony, ideálně stále překonávat osobní rekordy, a k tomu nejlépe ještě vyhrávat. Silná konkurence však může mnohé, i ty nejlepší dost rozhodit, což se také snadno může projevit na výkonu. Nápor je nejen na svalstvo, ale především na psychiku. Aby se s tak silnou zátěží tělo i duše sportovce mohlo vyrovnat, potřebuje speciální péči. Tu dává právě dobrý sportovní koučink, což je soubor několika oblastí, které mají za to, že sportovec ze sebe dostane maximální výkon. A to přece chce vždy každý správný sportovec. Nikdo nemá zájem o to jen tak nějaké průměrné výsledky, sportovci sílí na rekordy a to je obzvlášť náročné ne psychiku.

Sportovní koučink jako klíč k úspěchu

Nejen vrcholoví sportovci, ale i ti, co danému sportu věnují dost volného času, věnují se mu rekreačně, tedy že je to jejich hobby, jsou ideálním kandidátem na to mít na pomoc sportovního kouče. Někomu se to může sice zdát jako naprostá zbytečnost, ale sportovní koučink není jen o tom, jak dosáhnout perfektního výkonu pomocí síly, ale umět se před akcí na výkon připravit především psychicky. Není snadné zklidnit svoji mysl před důležitým závodem, ale spolu se sportovním koučinkem se toho může dosáhnout mnohem snáze.

Jak sportovní koučink pomůže sportovci

Nejen že se sportovec bude mnohem lépe soustředit na výkon, dokáže také uklidnit svoji mysl a dostat ji do takové pohody, aby mu bez roztěkanosti a s nejvyšším nasazením dovolila dosažení perfektního výkonu. Díky sportovnímu koučinku se bude sportovec dobře a dlouhodobě psychicky stabilizovat a bude umět zdolat strach a vnitřní pochybnosti o sobě a svém výkonu. To je asi velký problém všech, kteří na jedné dráze stanou po boku těch nejlepších a začnou tak o svých kvalitách a možnostech pochybovat. Kdepak, sportovní koučink vám dodá tu správnou vnitřní sílu, aby překonání všeho špatného bylo to tam.

Využití všech možností talentu

Sportovní koučink se soustředí především na psychiku lidského jedince, kterou uvádí v nutných chvílích do pohody, ale také s možností dosáhnout nejvyšší síly. Díky tomu je tak sportovec schopen využít veškeré možnosti svého talentu. Jestliže má sportovec na to, aby podával skvělé výkony, ale brání mu v tom nemožnost se dostatečně soustředit, pak je to práce přímo dělaná pro sportovního kouče a to přitom není na mysli běžný trenér, ale ten, který se zabývá kompletně sportovním koučinkem, tedy jak vytěžit ze sportovce maximum a vše v rámci pravidel, bez použití dopingu, pouze s využitím sportovcových možností a umu.

Trenér versus sportovní kouč

Rozdíl mezi klasickým trenérem a sportovním koučem, který se zabývá sportovním koučováním je jednoduché určit. Typický trenér se zabývá sestavením tréninkového plánu pro růst svalové hmoty, její posilování pro potřebu ve výkonu a také sestavení plánů tréninků pro techniku, jak tedy s nářadím a dalšími potřebami dobře pracovat. Kdežto sportovní kouč, jež je určen pro sportovní koučink, je tu od toho, aby pracoval s psychikou sportovce a dokázal v něm probudit vnitřní skrytou sílu. Mnoho sportovců, které takových služeb využívají, potvrdilo, že opravdu se při spolupráci se sportovním koučem cítí mnohem lépe, daří se jim zvládat nápor na psychiku, což se projevuje i na výkonech. Jedná se o tak zvané mentální koučování, tedy trénink mozku pro ten nejlepší výkon.

Mentální koučink je veledůležitý

Vrcholoví sportovci snad ani nemohou být bez sportovního koučinku. V dnešní době, kdy se pečlivě hlídá užívání dopingu, provádějí se náhodné testy a pravidelné, vyvíjí se nové oděvy, obuv, ale i techniky pro lepší výkon, je pro sportovce mnohem snazší užívat a tak je nápor na psychiku mnohem silnější, než kdy dříve. Vše je perfektní, konkurence více než schopná a tak i on musí dosahovat maximálního výkonu. Jenže to se pod tíhou náporu na psychiku dělá velice nesnadno, prakticky velice složitě. K tomu ale dobře pomůže sportovní koučink, vedený mentálním trenérem, jež se soustředí na to, aby se mentální energie dalo plně využít při výkonu. S tím pomůže právě odborník, mentální kouč.

Když chcete být ještě lepší, než jste

Jestliže máte pocit, že jste ve svém sportovním výkonu na úplném vrcholu, pak zkuste ještě sportovní koučink, najednou si totiž můžete dokázat, že může být ještě lépe a dosáhnete mnohem vyššího výkonu, což vás snadno dostane do vyšších sfér nejen, co se týče výkonu, ale i úspěchů. A není snad na světě sportovec, který by nechtěl být úspěšný, ze svého těla a ducha vytěžit maximum.

Jaké jsou rady na zvýšení výkonu

Pokud hledáte rady, jak zvýšit výkon, aniž musíte navštívit sportovního kouče, pak to nelze definovat tak jednoduše. Vzhledem k tomu, že se jedná o individuální trénink, na každého se tedy musí jinak, proto probíhají sezení jednotlivě, s každým zvláště, to je vůbec nejúčinnější. Také je důležité vědět, že jiný sport potřebuje jinou přípravu. Je totiž rozdíl, jestli jde o atleta krátkých tratí, nebo vytrvalostního běžce, či fotbalistu, hokejistu. Ke každému takovému sportovci musí být kladen jiný přístup, aby to mělo ten správný efekt.

Soustředit se na výkon je nezbytné

Umět se soustředit na výkon je pro sportovce velice důležité. Je zapotřebí mít opravdovou sílu duše, aby skutečně toho nejvyššího výkonu bylo dosaženo. Není to až tak snadné, ale pomocí sportovního koučinku se k tomu je možno dopracovat a získat tak skutečně to nejlepší ze sebe.

Sportovní koučink i pro trenéry

Vhodné je zajít si i na hodiny sportovního koučinku pokud jste trenér. Získáte tak přehled o tom, jak pracovat se svými svěřenci, jak s nimi mluvit, jak je motivovat. To je velice důležité, protože mnoho trenérů se domnívá, že musí na své svěřené sportovce řvát a křičet. Jenže to často může mít opačný efekt, než zvýšení výkonu, ale spíše jeho snížení. Trenér se domnívá, že vše dělá správně, ale bohužel je na omylu a jeho svěřencům se nedaří právě proto, že je na ně zvýšen tlak a necítí se tak dobře, spíše jsou ve stresu, zkoprní jim nohy a nejsou schopní zvýšit výkon, i když vědí, že na něj mají. Sportovní koučink je vhodný jak pro sportovce, tak trenéry a oběma dá hodně ku výkonu. Nechtějte usnout na vavřínech a využijte všech svých možností, schopností, jak dosáhnout toho nejlepšího.



Diskuze, zkušenosti a recenze »»

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id20169 (magazin-sport.cz#164)