Sport během těhotenství

Váháte, zda ve sportování pokračovat i v těhotenství? Nemějte strach. Těhotenství a sport jdou k sobě. Chce to jen vědět, které sporty jsou vhodné, které méně a které neprovozovat v době těhotenství vůbec.

Jak sportovat v těhotenství?

Zde Vám přiblížíme několik sportů, kterým je možné se v průběhu těhotenství věnovat.

Jízda na kole v těhotenství

Cyklistika posiluje činnost srdce a je velmi prospěšná na páteř. Právě páteř je v těhotenství nadmíru zatěžována. Jízda na kole je tedy v těhotenství vhodná, ale pozor, rozhodně se nepouštějte do riskantní jízdy, při které by Vám mohl hrozit pád nebo výrazné zadýchání při náročné trase. To by Vám mohlo těhotenství spíše zkomplikovat. Cyklistika je vhodná v prvních několika měsících. Jak těhotenské bříško roste, tím obtížněji se Vám bude na kolo nasedat a kolo ovládat. V těhotenství by se neměly provozovat sporty, při nichž se běhá a při nichž hrozí jakýkoliv pád nebo úraz. Velmi nevhodný je např. aerobik.

Břišní tance v těhotenství

Břišní tance patří mezi relaxační, pohodový a ozdravující sport a to i v době těhotenství. Břišní tance posilují břišní a zádové svaly. Navíc vedou ke správnému dýchání a ženy mají díky němu schopnost se uvolnit. Toto vše hraje důležitou roli v těhotenství. Miminko také tento klidný rytmus těla uklidňuje. Pokud jste se břišním tancům nikdy dříve nevěnovala, můžete se do kurzu přihlásit teď, v průběhu těhotenství, máte-li chuť udělat něco pro své zdraví i zdraví Vašeho miminka.

Tai-či

Tai-či původně vznikl jako bojový sport, ale dnes již má podobu spíše zdravotního a meditačního cvičení. Základní pohyby jsou velmi pomalé, čímž je u tai-či postrádán bojový aspekt. Tento dříve bojový sport má velmi pozitivní účinky na tělo a mysl člověka. Dobíjí těhotným ženám a nejen jim energii, má pozitivní vliv na pohybový systém, zejména dobře působí na klouby a páteř. Tai-či mimo jiné posiluje imunitu a zmírňuje úzkostné stavy, které tu a tam budoucí maminky přepadnou.

Cvičení na míči

Cvičení na míči je sport vhodný jak během těhotenství, tak i před otěhotněním a stejně tak i po něm. Na cvičebním míči se může žena jen tak pohupovat, pohopsávat, ale může na něm posilovat lehce záda, břišní svaly, svaly pánevního dna. Míče jsou dokonce i porodní pomůckou a jsou dnes již téměř standardním vybavením každé porodnice. Cvičení na míči uvolňuje napětí, uvolňuje pánev i páteř, zmírňuje zádové bolesti a pomáhá maminkám lépe snášet bolest při kontrakcích. Pohyby na míči navíc přispívají ke správné rotaci miminka a zrychlují jeho sestup.

Plavání

Plavání patří k nejlepšímu sportu v těhotenství. Při plavání zapojujete svaly na rukou i na nohou a podporuje se jím krevní oběh. Voda navíc Vaše tělo nadnáší, tudíž nedochází tolik k zatěžování Vašich kloubů. Vhodný je také aquaerobik, který spojuje výhody aerobiku a cvičení ve vodě.

Rychlá chůze

Rychlochůze je další vhodný sport pro těhotné ženy. Rychlá chůze je chůze, kdy jeden kilometr ujdete za 6-8 minut. Tento sport je vhodný nejen pro těhotné, ale i pro ostatní ženy i muže. Jestliže nejste zvyklí běhat a sportovat, pak je právě rychlá chůze vhodným sportem do začátku. Navíc k němu nepotřebujete nic, žádné pomůcky, žádnou investici. Jestliže v těhotenství navíc hodně přibíráte, pak rychlou chůzí můžete nabírání kilogramů zastavit.

Jogging

Jestliže jste se věnovala joggingu i před těhotenstvím, věnujte se mu v období gravidity. Pozor však na to, abyste neupadla. Dále si dávejte pozor na přehřátí organismu a dodržujte striktně pitný režim.

Golf a bowling

Golf a bowling patří k pohodovým sportům, při kterých se nezadýcháte, které slouží k rekreaci. Nejsou to sporty, které by Vám měly být zakázány, nepatří však ani mezi top sporty, které jsou doporučovány. Golf je pro těhotné ženy dobrý z toho důvodu, že se hraje venku, v přírodě a nastávající maminka je tak delší čas na čerstvém vzduchu. U bowlingu si dejte pozor na prostředí, konkrétně na zakouřené prostory.



«« Na co si dávat při sportu během těhotenství pozor Které sporty jsou nevhodné v těhotenství »»

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id20194 (magazin-sport.cz#158)